i matildas fotspår.

Du heter: Emelie Aggestål
Smeknamn: Emme, empa, aggestål (i sportsliga sammanhang) och av mig själv, empilicious!
Låt som du när du är ledsen sörjer till: Jojje Wadenius - Jag är det fulaste som finns
Vad får du oftast komplimanger för: Oj, jag har inte fört statistik. Men det är väl en blandning av rumpa, bröst och mina långa lösögonfransar.
Vad säger du för att imponera på någon: åh, du verkar ha bra gener, funderat på att skaffa barn?
Hur imponerar man på dig: Man är inte innebandyspelare med jeansen i sockarna och leker allan, utan något mer orginellt, gärna med något roligt partytrick.
Brukar du skratta för dig själv: Förekommer nog oftare än när jag skrattar med andra faktiskt.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS: "Om du inte skrattade är vi inte vänner."
Var bor du: Nära både stormarknad och landsbygden i en trevlig miljö, ersboda.
Trivs du där: Japp, födelsedagssångerna på tolvslaget, nyårsafton är det charmigaste.
Äger du några converse: Alltså, jag har aldrig förstått mig på det där med skor.
Brukar du bli för full: Oh nej, alkohol och jag har en väldigt bra relation.
Är du allergisk mot något: överkänslig mot allt i princip, sitter helst inlåst för att slippa ta onödiga risker.
Har du haft sex idag: Ja alltså det första man tänker efter 12 timmar framför postnummer är ju nattens knull.
Nästa mål i ditt liv: Inte supa bort julklappspengarna.
Hur svarar du i mobilen: Emelie Aggeståls automatiska telefonsvarare...klick. (om det inte är matilda, då blir det det som ligger närmast till hands, oftast "har du tänkt med kuken igen?".)
Vem ringde du senast: Moisture
Vad sa den du senast pratade med i telefon: 24 minuter och 34 sekunder av den vardagliga morgonvalsen.
Antal timmar sömn i natt: 6 timmar
Sov du ensam: Det beror på hur man ser det, telefonen gick varm
Brukar du komma i tid: Jovars,
När mår du bra: Rosévin, keso, banan och hyggligt sällskap skulle göra mig överlycklig nu.
När blev du fotad senast: Jag fastnar inte på bild.
Hur känner du dig nu: Blöt, fet, lat och ganska nöjd.
Vanligast färg på dina kläder: regnbågens kulör.
Vad saknar du: Taxen, laxen som brukar sova i mitt knäveck.
Hade du en bra kväll igår: Man vet att man haft en bra kväll när man somnar med postnummer på näthinnan. 
Favoritdryck på morgonen: Coca-cola.
När brukar du oftast gå och lägga dig: När andra stiger upp
Är du blyg: I främmande miljöer
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Oja, amors pilar, john blund och tomten. Jag tror på allt jag hör.
Har du spytt offentligt: I tv, hade jag önskat. Verkligheten är något mindre graciöst.
Är du nöjd med ditt liv: Ja. Och när livet är pest, fyllan värmer bäst. he he.
Är du bortskämd: Nej, men matilda kompenserar med den delen.

Vad gör du i morgon: Försöker begripa mig på arbetsledarens uttryck, gsm, fsm, mms, sms..
Vad är det värsta du vet: Katter. FAST, jag kissade på rambo förra veckan!! 
Vilken kändis tycker du är en bra förebild: Måste nog utan vidare eftertanke säga Mickey Avalon.
Vad längtar du till: Rikedomen, kändisskapet, gratis middagar, röda mattan och en snygg karl.
Har du bra vänner och äkta vänskap: Ja, alltså alla kan ju inte få Paris Hilton som bff, men min duger rätt bra.
Vad är det finaste du fått: En hund, när min lillasyster hade lessnat!
Hur gammal är du: En tolkningsfråga, passerat 18, nykläckt 19 eller snart 20.
Du samlar på: Medaljer, trofeér och guldtackor. Allt som glittrar.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Matildiluss.
Vilken tid gick du upp idag: Alldeles för tidigt.
Har du sovit i den egen säng i natt: Jag har väl svävat mellan mig säng och posten.
Har du strumpor på dig nu: En svart och en vit.
Är det okej att gråta: Nej, inte om man vill behålla stoltheten.
När grät du senast: Glädjetårar inatt på posten. Var dock något dåligt skämt matilda drog som framkallade det.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Imponera på krogen. Inget "min pappa är rik" här.
Bär du glasögon eller linser: Nej, vill inte va glasögonorm.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Oj, ni skulle bara veta.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Det beror väl på om jag har gått och lagt mig.
Vill du gifta dig: Det skulle vara för att bjuda in till rajraj och se mina vänner flirta med släktingarna.
Vad dricker du helst när du är törstig: Coooolaaaa om jag inte tränar, då kan jag nöja mig med vatten.

Tror du på ett liv efter döden: Allt är väl relativt.
Tycker du om sushi: Jag gjorde, tills det började växa i munnen.
Vad äter du helst när du ser på film: Chips, godis och popcorn är överskattat. Avokado, räkor, vitlöksbröd. Lite allt möjligt. Helst blandat.
Bor dina föräldrar tillsammans: Nej, jag tror deras nya skulle tycka det var aningens obekvämt.
Har du tandläkarskräck: Japp, men hörrni, dom drogar mig för att bota det. Ganska skönt.
Har du någon gång gråtit dig till sömns: Nej, men min favoritbloggare gör det varje natt. he he.
Senaste låten du hörde: Ghostbursters.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0