orginellt.

2009 har varit a hell of a year. Skulle jag sammanfatta det i en mening så skulle jag säga "mitt och matildas år". För det har varit upp och ner, och hit och dit, men alltid med stadig backup. Det känns som igår när jag försökte knyta ihop 2008, men oj så långt jag tagit mig sen dess. För att tala gott om mig själv, jag går framåt, jag kommer gå långt. Men vi börjar med att gå till tc ikväll !

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, det skulle jag nog påstå.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Gjorde jag några nyårslöften?
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej. men matilda försökte med både kanin och katt. Inget dög dock.

4. Dog någon som stod dig nära? Nej.
5. Vilka länder besökte du? Jag var nog världen runt med posten, annars var det klent på den fronten.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Jobb, pengar och massor av andra ställen på jorden.
Vilka datum kommer du minnas från 2009? 11 juni, studenten, är väl ett krav att svara. Men också många många fler.  
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag tagit mig för mer och varit mer mig själv.
9. Största misstaget? Jag har grävt ner mina misstag och knut på husknuten. Så inga. 
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Året började hårt, men sedan mars har jag varit i toppform!
11. Bästa köpet? Systemkameran och objektiv.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Systemkameran. Och kanske en hel del utekvällar faktiskt.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Oh ja, oj så många glada stunder jag haft. Matilda är nog mitt största rus, utan att sprida något mesigt kärleksbrev över internet.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Ya boy & Dr hollywood - We run la. Helt klart.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag var nog över lag gladare.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Vågat. Men samtidigt gjorde jag det mer än vanligt, så jag är nöjd.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Jag försöker bestämt intala mig att jag inte ska ångra någonting, så jag börjar här med att säga, ingenting.

18. Hur tillbringade du julen? Familjen hos mormor&morfar i Dalasjö.
19. Blev du kär i år? Allt är ju relativt, som vi brukar säga.
20. Favoritprogram på TV? So you think you can dance
21. Bästa boken du läste i år? Den enda bok jag kan minnas att jag läst är "Den nya livsstilen" av Lars-Eric Uneståhl, till pa100. Måste väl bli den då?
22. Största musikaliska upptäckten? Ja, min egen sångröst. Nej men, oasis är himla bra har jag upptäckt. Sen är väl den mest chokerande upptäckten att jag faktiskt tål Coldplay trots år av hysteriskt hat.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Jag brukar ha bra minne, men det var ett halvår sen..
25. Något du önskade dig men inte fick? Jag fick ingen utlandsresa, men däremot kan jag inte minnas om jag önskade mig det heller.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag tror bestämt att jag solade med matilda, hade pa100 möte med katarina och förhoppningsvis något roligare på kvällen.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Några fler arbeten och lite bättre ekonomiska förutsättningen inför 2010.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Rätt avslappnad och obrydd som alltid. Det som är skönt går hem hos mig.
29. Vad fick dig att må bra? Vänner och sådära. Som pippi långstrump skulle sagt.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Alltså en sak vet jag.. ABSOLUT INTE Edward Cullen. Jag är så trött på honom så jag vill spy.
31. Vem saknade du? Min familj i Lycksele och min hund när hon var i Dalasjö i somras.
32. De bästa nya människorna du träffade? Några stadiga rackare till grabbar på grubbe var rätt trevliga att lära känna, men förutom dom så vet jag inte om så många satt spår. Postenfolk överraskade i slutet med att öka kvaliten på jobbet, men det kan jag nog inte egentligen ens nämna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0