Don't look back in anger

Plötsligt slog tanken mig, hur mycket jag på ett vis saknar skolan. Tack vare att vi inte går i skolan längre, så går jag inte i Matildas klass, och därför blir det inga fler sova-över-fast-det-är-vardag-och-sedan-promenera-med-frukost-i-handen-till-skolan-morgonar. Och det är såna där småsaker, som jag faktiskt saknar riktigt mycket. Bara en solig morgon, juice och banan i händerna blandat med provpapper och hetsiga förhör med morgonkråkorna kvar i rösten.

Morgonar från varsitt håll, telefonkontakt till dess att vi inte bara ser varandra på håll utan faktiskt fysiskt kan överföra konversationen till verkligheten utan att skrika alldeles för högt. Det rycker i skrattgroparna samtidigt som det vill falla en liten tår av saknad från mina ögon. Det är såna här tillfällen jag bannar mig själv för att jag inte fotade, bara för att få ta på dom en gång till.

Och även om jag vissa gånger stått med en vän i tårar och förbannat läraren "lyssna inte på henne, hon verkar ju inte ha något mänskligt medlidande!" så önskar jag till viss del att jag kunde få göra om det. I alla fall sista våren. I alla fall glädjeskuttet ut från betygsamtalet om pa100, i alla fall studenten, i alla fall en liten del..


Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

hhaha nej men va kul, vilken komplimang! :) Tack :)

2009-10-26 @ 19:35:27
URL: http://nevnarien.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0