Nattsvammel i högsta hugg.

Människor, situationer, reaktioner.. Alla är olika, skapar olika, och bemöter olika. Allt är en kedja, och man kan väl aldrig riktigt säga att någonting är fel när man inte sett kedjans gång. När man väljer om någonting gjorts fel, så tas alltid personliga relationer och reflektioner med i räkningen. Hur objektiv man än skulle vilja vara så är det alltid med viss blindhet för motparten man ställer sig för eller mot. Jag vet inte vart detta kommer ifrån, om inte annat än att en pratstund på en parkering tidigare i veckan gjort sig påminnd. Det som slog mig då, och även nu, är hur otroligt mycket som ska till för att någonting ska kunna fastställas vara fel gjort. Hur "fel" det än kan verka, så är det alltid i någons ögon rätt. Och byter vi ögon, så skulle vi nog med vår egen människa bakom kunna byta åsikt.

Det som faschinerar mig är att jag trots detta ändå, medvetet, dömer folk efter handlingar som jag under vissa omständigheter, skulle kunna efterlikna. Är det detta som kallas hjärna och hjärta?

Kommentarer
Postat av: sofia

så sant, emelie, så sant

2009-09-06 @ 10:59:54
URL: http://sofiasihlen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0