Rörigt.

Något jag märkt tydligare nu på senaste än kanske någonsin är hur mycket lugn jag besitter. Vissa saker som händer här påverkar mig inte ens i närheten av lika mycket som mindre saker skulle gjort på hemmaplan. Eller det påverkar mig nog i princip lika mycket, men jag har en helt annan distans till det här. Detta trots att man skulle kunna tro att när det är så mycket förändring runt mig så skulle minsta lilla kunna rubba det sköra korthuset. Men det är kanske så att ju fler tankar som slåss om min uppmärksamhet, ju mindre vikt hinner jag lägga vid var och en. Det är precis som att när min omgivning är rörig så måste jag omedvetet kompensera upp det med ett inre lugn och när min omgivning är lugn så är mitt inre på helspänn. 

Kommentarer
Postat av: Mamii

Viktig inre reflektion! Jag gillar hur du tänker..

2013-11-06 @ 09:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0