att börja från noll.

Ibland blir det extra tydligt för mig hur otroligt skönt det faktiskt är att ha flyttat ifrån allt som räknades som mitt liv och lämnat det där hemma. Självklart saknar jag ständigt mina nära och kära och den okomplicerade relationen man endast har med människor som man känt så länge och väl.
Men det finns något så fint med att börja om på nytt, med människor som inte kan min historia och inte påverkats av vänners vänner som redan har en uppfattning om mig. Det är en av få gånger man får möjligheten att från tomt ark få visa vem man faktiskt är, i nuet. Egentligen handlar det inte om andra utan om lärdomen man får om sig själv när allt faktiskt bara handlar om dig själv i nuet och inte vad andra säger till dig, om dig.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamii

Så insiktsfullt och sant!!!
Få har möjlighet att göra det - och ännu färre gör det när möjligheten ges! Du är så klok gumman <3

2013-10-22 @ 10:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0