kick

När jag tänker tillbaka på förra hösten och hur jag hade svårt att förstå hur jag skulle få ihop allt mitt skolarbete faller nästan respekten för mig själv platt. Om jag hade fått vrida tillbaka tiden med vetskapen jag har idag om min arbetsbörda just nu vill jag bara skratta åt min stress. På ett eller annat sätt håller stressen mig pigg när jag borde vara helt uttömd på energi. Det är väl morgonen, när jag släpar mig upp ur sängen med nackspärr och att döma av mina roomies blickar ser ut som hej kom och hjälp mig, som är kritisk. Ändå är det när jag har som mest att göra som jag blir apatisk och handlingsförlamad. Hur som, det jag går igenom här hade jag aldrig fått uppleva på något ställe i Sverige. Det finns ingen kick större än den när du klarat utmaningar du aldrig trodde var möjliga. Låt mig säga det såhär, jag tror inte denna termin är möjlig att genomföra. Jag ber, helt oreligiöst, att kicken kommer till jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0