Högt och lågt.

Det har gått snabbt mellan högt och lågt i veckan, ena stunden drömmer jag om växthus och körsbärstomater och nästa hur jag ska kunna jobba som fotograf, följt av långa diskussioner om hurvida jag bör ha en bild till min framtida hemsida i svartvitt eller färg för att bäst illustrera mig själv och mina kunskaper. Imorse när jag i vanlig ordning lyssnade på morgonpasset till min morgonrutin så kom jag att tänka på hur olika och otroligt många förebilder jag har på olika plan. Låt mig lista en del.
 
David Druid, radiopratare i morgonpasset bland annat. Varenda morgon han är med känner jag att min enda mening med livet är att lyssna till honom. Inte för att han är oerhört klok, eller framgångsrik eller något, utan för att han är hutlöst rolig. Hans liv, och vilket sätt han ser på det och framförallt beskriver det får mig att vilja vara hans bästa vän.
 
Heidi Andersson, vän till familjen. Jag har alltid förundrats över hennes sätt att alltid få saker att hända. Jag känner inte en människa som har större drivkraft än henne. Det är något med att vara i hennes närvaro som gör att allt känns möjligt. Detta förundrar mig, fortfarande.
 
Moranne och Edge, klasskompisar, och så mycket mer därtill. Vår lärare hälsar alltid på oss som "hello gang!", och vi är verkligen det, mitt lilla gäng. Jag vet inte hur många timmar jag diskuterat om bilden är lite för grön eller ej, om jag gått för långt i retouchen, vilken brännvidd som är bäst för porträtt eller om man bör ha sin logo på bilden eller under. Jag kan namedropa så många fotografer som jag avgudar för deras arbete, men dessa två är mina absoluta förebilder. Vi gör allt tillsammans, vid varje utmaning står dom bredvid mig och hejar på, dom höjer mig och gör att jag varje dag vill utveckas. Jag har aldrig tidigare känt att jag haft så bra kompisar, som är på exakt samma plan som mig när det kommer till ett intresse. Vi är alla lika nördiga, och dom tröttnar aldrig på tjat om färgrymder eller fokuspunkter. Men mest av allt är dom oersättliga vänner som skrattar och gråter med mig.

Kommentarer
Postat av: Mamii

Älskade ditt detta inlägg!! Snacka om livskraft, kreativitet (shakti/prana) i flöde!! Kul att vår flockmedlem Heidi än finns med och inspirerar, trots avståndet :)
Kram!!

2015-02-28 @ 20:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0