i uteliggarnas hörn.

Medan jag väntade på Issa idag utanför Ralphs hade jag köpt en kaka. Så jag satte mig i ett hörn där vi alltid ställer våra cyklar, detta hörn råkar också vara det hörn där alla uteliggare valt att hänga. I vart fall så öppnar jag kakförpackningen, vilket för övrigt är en sån där kaka som man egentligen vet att man inte ska äta men gör det ändå. Innehåller troligen inte ens spår av naturliga ämnen. Förbi spatserar en välkammad man, precis när jag tryckt in halva kakan i käften så säger han "hi how are you?". Jag försöker få fram något i stil med "fine" men liknar troligen mest en grimascherande hamster i hamstrande stund. Så jag försöker istället le åt honom, fortfarande likt en hamster. Han fortsätter gå men stannar tillslut och vänder sig om "are you okay?". I uteliggarnas hörn fick jag kvittot på att nej, där är det inte okej att sitta direkt på gatan och trycka i sig skräpkakor som om det vore den sista måltiden. "Mhmm..." och ett snett leende lyckades jag grina fram i vart fall.

Kommentarer
Postat av: Mamii

Gapskratt!
Men vilken fin liten hamster ;)

2013-11-14 @ 09:35:02
Postat av: matilda

hahaha!! bästa hamstern i världen i think.. synd att hamstrar bara lever två år

2013-11-14 @ 10:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0