Skämtet.

Jag känner att det fortfarande lever vidare lite postensyndrom i mig. Igår fick jag ett gigantiskt kuvert, som var cirkus två A4or stora. Inuti detta kuvert låg det ett litet litet häfte som var mindre än det vanliga kuvertet man brukar avända när man skickar brev. Och så tyckte dom väl att dom var så roliga från nått campus "ett väldigt stort kuvert" och "ett väligt litet campus", jättekul eller hur.. Och då kom min aggression, tänk hur mycket jobbigare dom har gjort det för Posten, som har varit tvungna att manuellsortera alla dom där reklamkuverterna som är för stora för att köra i maskin. Och ändå var det inget bättre än något halvdåligt skämt som säkert ingen annan än den som kom på det uppskattar. Jag skulle vilja skicka den jävlen som kom på det att jobba på Posten några dagar och sortera dom där jäkla kuverten så får han se hur roligt hans skämt egentligen va!

Nåja, nu ska jag äta upp min gröt och promenera till Tenton för lite fysisk aktivering i min ensamhet...

Kommentarer
Postat av: kajsa

Hahahh! Jag fick också ett sånt kuvert, men blev jättearg och började mitt "tänk på hur många kuvert dom skulle kunna ha gjort av detta ensamma kuvert, tänk på alla träd".



(Fast vi kan låtsas att jag också blev arg för hur jobbigt det blir för dom stackars postensorterarna.)

2009-04-17 @ 17:05:59
URL: http://kidman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0