brevresningen.

Halv fem på morgonen. Maskinen spottar ut julkort. Julkort julkort julkort, jag drunknar i julkort. Maskinen testar vårt tålamod genom att var tionde minut krakulera, vilket innebär att man måste släppa allt man håller i och kasta sig över den utlösande faktorn för att rädda alla kort från att kastas i luften. Det enda jag hör mig själv säga i omgångar är; "helvette lars-olof", "men heeelveette hedlund" och "jävla oflyt hela tin". Det är inte för intet som jag och Matilda avslutar varje natt med en korv på statoil. Vi sätter oss i bilen och blindt stirrar (med den tomma blick man endast efter 12 timmars nattarbete kan få) på vägarbetarna, traktorförarna, grävmaskinisterna osv, som förutom oss är dom enda som är ute på vägarna klockan sex på morgonen.


Kommentarer
Postat av: Soffia

Jag känner igen mig, men för mig är det bröd som flyger istället för kort. Jag delade ut reklam hos dig för någon dag sen förresten!

2009-12-17 @ 19:03:01
URL: http://sofiasihlen.blogspot.com
Postat av: anonymosaurus

Helvete lars-olof, du är ninja!

2009-12-18 @ 14:10:30
Postat av: Spindeln

HAHAHAHA HELVETTE LARS OLOF!!!

2009-12-18 @ 14:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0