För guds heliga skull



- I detalj berätta om sin tråkiga och ointressanta vardag i en provocerande text som får läsare att dagligen lägga sig i fosterställning och gråta i tristess. Ingen bryr sig om du vaknat en timme tidigare imorse, ingen bryr sig om du köpt en billys pizza på ica till middag, ingen bryr sig om att du fått din lönespecifikation, ingen bryr sig om att du ska mysa i soffan ikväll, såvida du inte kan uttrycka detta på ett fängslande, intressant eller roligt sätt.

- Påpeka att du inte bloggat på länge, som om alla (20 läsare?) skulle sitta och i samma anda som din mamma  undra vart du hållit hus. Precis som du inte sitter och funderar över vad jag gör när jag inte skriver, sitter ingen annan och funderar över vad du gör när du inte skrivit ett enda inlägg på två hela dagar.

- Lägga upp bilder du inte tagit själv ((detta kommer få mothugg, men snälla lägg ner att googla "frukost" om ni skrivit om er äckliga gröttallrik)). Detta kan dock bottna i allt jag dagligen läser från fotografer, man snor under inga omständigheter andras bilder.


Kommentarer
Postat av: Macke

Tack Emelie, nu känner jag att det finns hopp för oss fotografer och våra mödosamt komponerade bilder! Klart vi lämnar andras foton ifred!!!!

2010-01-12 @ 22:21:56
URL: http://www.mcesson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0