står i din port, står bara still.

Det här kan verka som en vanlig tisdag, men jag anar ugglor i mossen. Varje kväll hos mig ser på sätt eller vis likadan ut som den andra. I huset mitt emot, på fjärde våningen ligger en människa antingen naken eller med uppfattningen om att det är shortsväder varje dag på soffan och spretar med benen framför tvn. När jag i vanlig ordning kollar läget ikväll så fångar något mitt intresse. Dom nakna, spretande benen har korsats och klätts med zebratights. Som pricken över i:et så har grabben i lägenheten bredvid överraskande nog släckt lampan redan klockan halv elva till skillnad mot väldigt mycket senare. Jag tror det var detta som påminde mig om att jag glömt ta min medicin ikväll.

Men störst av allt den här tisdagen är att Matilda Jönsson fyller jämnt, 20 år. Grattis darling!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0