.

För ungefär ett år sedan skrev jag ett inlägg om ånger. Ånger slår alla känslor, sorg, rädsla, allt. Jag står fortfarande starkare än någonsin fast vid det. När jag skrev det förra gången trodde jag dock blint att jag gjort bort i princip alla misstag jag skulle komma att uppleva. En kär vän till mig sa för några månader sen att livet bara blir bättre ju längre man lever, man upplever roligare och roligare saker hela tiden. Och tiden läker alla sår sa en annan. Om det nu stämmer, upp till bevis. Under tiden försöker jag lära mig av mina misstag, det jag inte har lärt mig är att hantera ånger. Jag försöker istället läka andras sår, ställa allt till rätta och ignorera min egen ångest. Kanske allt handlar om att lära sig acceptera tanken på att man inte alltid kan göra rätt.


Kommentarer
Postat av: Mamii

Ja, det har du rätt i! Misstag gör vi alla. En god mental hygien är vägen till att må bra = släpp taget om gammalt och se till att inte härbärgera det i minnet.

2010-11-22 @ 08:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0