vill du gifta mig?

Jag slängde ut frågan, vill du gifta dig? Jag fick en del konstiga blickar, och hackiga försök till svar. Sen fick jag göra några tillägg. "Alltså inte med mig, inte för att det skulle vara något fel med att gifta sig med mig.." och "inte nu.." och "inte med nödvändigtvis med din nuvarande tjej, någon gång i livet bara..". Tillslut efter många ekande tystnader, flackande blickar och nervösa skratt fick jag det enkla svaret jag sökte på en svår fråga. Jag måste lära mig att förbereda folk på vad jag tänker säga istället för att bara kasta ur mig det, till vem som helst, i vilket sammanhang som helst och var som helst.

Senare på kvällen föreslog jag för Matilda att hon skulle gifta sig så att jag får ta bröllopsbilder. Till dess;


Kommentarer
Postat av: bert karlsson

IDO IDO IDO!

2011-05-27 @ 23:49:13
Postat av: bert karlsson

IDO IDO IDO!

2011-05-27 @ 23:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0