what's the point of doing anything if you'll never notice.

Precis efter den tunga uppförsbacken påväg hem från jobbet idag mötte jag en tant, också på cykel. Eftersom jag hunnit kippa efter andan så hade jag tid att uppmärksamma henne. Hon var lite gammalt krokig och nätt och kom från kvantum, antog jag eftersom hon hade kassar på styret. Snabbt märkte jag något märkligt, en av kassarna var från ica gourmet. Tankarna korsar varandra i huvudet på mig. Kunde denna lilla tant vara så hurtig att hon varit på ica gourmet mitt i stan innan hon cyklade till kvantum för att handla? Eller var hon kanske bara för snål för att lägga 1,50 på en ny kasse så hon var tvungen att ha med begagnade? Hur som så var det på tiden att jag slutade åka buss till jobbet idag eftersom pensionärerna tydligen också plockat fram cyklarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0