Uppdaterad lista från 2009

Ikväll har vi underhållit oss med att göra quiz om oss själva, för att lära känna varandra på djupet som Klara tycker var på tiden. När frågorna tog slut körde jag en lista jag visste att jag hade på min blogg sen länge. Därför tänker jag att jag nu, fyra år senare ska göra om listan för mig själv.
 

Du heter: Emelie Aggestål
Smeknamn: Emme, Emag, Agge
Låt som du när du är ledsen sörjer till: Jag sörjer nog i tystnad, alternativt upptempo för att sluta sörja
Vad får du oftast komplimanger för: Morfar säger att jag är klok 
Vad säger du för att imponera på någon: Åh, jag är allergisk mot skryt så jag brukar undvika det
Hur imponerar man på dig: Man är sig själv ut i fingerspetsarna
Brukar du skratta för dig själv: Ja, dagligen
Vad står det i ditt senast inkomna SMS: "Hell yee!!!!! :D"
Var bor du: Marina del Rey, Los Angeles
Trivs du där: Absolut, förutom på morgonen när jag cyklar med opumpade däck. Då vill jag bo på Pico boulevard
Äger du några converse: Nej, jag hade några tygskor men sulan lossnade
Brukar du bli för full: Inte allför ofta
Är du allergisk mot något: Hästar och osköna människor
Har du haft sex idag: Nej nej nej
Nästa mål i ditt liv: Att få en printplats i fotolabbet i helgen så jag får ihop mitt liv
Hur svarar du i mobilen: Hallå, HALLÅÅÅ, haaaaallå? (vi har rätt dålig täckning i lägenheten)
Vem ringde du senast: Isabelle
Vad sa den du senast pratade med i telefon: Någonting om att hon inte hade skickat smset som hon hade skickat till mig?
Antal timmar sömn i natt: 9 timmar
Sov du ensam: I min säng ja, men har ju Caroline på replängds avstånd
Brukar du komma i tid: Om inte bussarna åker förbi mig
När mår du bra: När jag har lagom mycket att göra
När blev du fotad senast: Jag har ingen aning, på film i förrgår i vart fall
Hur känner du dig nu: Den här inre stressen som ständigt ligger och lurar tills finalsen är över
Vanligast färg på dina kläder: Oj, svart eller vitt skulle jag tro
Vad saknar du: Min hund, min bästa vän och min familj
Hade du en bra kväll igår: Nej usch, jag kom hem arg som ett bi och gick och la mig 
Favoritdryck på morgonen: Mjölk i sweden
När brukar du oftast gå och lägga dig: När jag tröttnat på att försöka plugga
Är du blyg: I obekväma situationer
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: När det gäller djur och kläder, annars inte
Har du spytt offentligt: Jo tyvärr
Är du nöjd med ditt liv: Ja! Hade jag kunnat flytta Umeå närmare Los Angeles så hade det vart felfritt
Är du bortskämd: Nej, det är man inte bortskämd med

Vad gör du i morgon: Studerar fotohistoria och jagar printplats i fotolabbet
Vad är det värsta du vet: Sjukhus, att hålla tal och att missa bussen
Vilken kändis tycker du är en bra förebild: Alla som känner mig vet att jag svarar Jason Diakite
Vad längtar du till: JULLOV!!
Har du bra vänner och äkta vänskap: Jag har de bästa man kan få
Vad är det finaste du fått: Jordgloben av Matilda när jag fyllde år, så himla fint
Hur gammal är du: 23
Du samlar på: Kunskap? Hehe, låter som en torr gubbe. Nämen upplevelser
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Matilda, när det går. Annars kniper jag ihop så bra jag kan
Vilken tid gick du upp idag: 06.00
Har du sovit i den egen säng i natt: Självklart
Har du strumpor på dig nu: Jag tog av mig dom, men det är snorkallt så dom åkte på igen
Är det okej att gråta: Det är okej att gråta, men inte om det är låtsastårar
När grät du senast: I lördags, när jag och Isabelle var osams. Bråk med nära är det värsta som finns
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Skrika i glädje tills rösten försvann, csn är inget att hänga i julgranen
Bär du glasögon eller linser: Nej, bara solglasögon i skydd mot sol eller regn/snö
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Jo, jag är en riktig märkesnörd... not
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Beroende på aktivitet kvällen innan
Vill du gifta dig: Om jag träffar någon jag är absolut säker på att jag slipper skilja mig ifrån
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten om det är riktig törst

Tror du på ett liv efter döden: Jag vill tro på det
Tycker du om sushi: Jag gillar rullarna, allt annat växer fortfarande i munnen
Vad äter du helst när du ser på film: Någon riktigt god mat, socker mår jag alltid illa av
Bor dina föräldrar tillsammans: Nej dom bor på vitt skilda håll
Har du tandläkarskräck: Ja, men min tandläkare tycker att det är skönt att jag nu i alla fall kan prata med honom
Har du någon gång gråtit dig till sömns: Det minns jag inte i så fall
Senaste låten du hörde: Enligt spotify, Alla vill till himmelen men ingen vill dö


Kommentarer
Postat av: Izza

Är det okej att gråta: Det är okej att gråta, men inte om det är låtsastårar


Hahaha, nej är har du en poäng ;)

2013-12-06 @ 19:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0