Infinity.

Som en strykrädd hund känner jag mig inför tanken på nålar av alla dess slag, och har så känt sen begynnelsen. Detta till trots har jag efter att gått runt alldeles för många år med tanken tagit tag i saken och varit hos tatueraren. Äntligen har jag min tanke på armen, och nu kommer det alltid vara vi. En ständig påminnelse till mig själv när än jag behöver det, att ingenting är konstant. Det känns så självklart när jag tittar på den, som om vi alltid känt varandra. Vi hör ihop, jag och infinity-symbolen.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamii

En symbolik med ett ofantligt djupt och förtröstansfullt budskap, för den som förstår den (inte med intellektet utan med hjärtat). Den djupa medvetenheten om att alla händelser och upplevelser (good or bad) i vår fysiska värld är ändliga och stadda i ändlös förändring - samtidigt som att vårt inre väsen alltid är oförändrat och evigt - är en djupare dubbeldimension av förståelse av det som symbolen innebär. Infinity.

2013-10-14 @ 08:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0