Nytt år

I och med nytt år känns det som att jag måste knyta ihop säcken för det gamla.
 
Beskriv året med tre ord.
Spännande, lärorikt och sett med nya ögon
 
Vilka ser du som de största händelserna under året?
Beslutet att flytta hit och att faktiskt konkret göra det också, och inte bara fundera som så många gånger annars.
 
Har du blivit bättre på något?
Så mycket inom foto såklart. Och att släppa taget om saker, jag ska inte säga att jag är bra på det, men jag är bättre. Ett litet steg för mänskligheten men ett stort för människan.
 
Gjorde du något du aldrig gjort förut?
Jag tog tjänstledigt och flyttade på andra sidan atlanten. Jag vinkade av familj och vänner, jag hyrde ut min lägenhet, jag träffade nya vänner och jag började plugga på eget bevåg.
 
Vad var extra dåligt i år?
Alla hjärtekrossande stunder då jag längtat hem så jag velat gråta.
 
Vad var extra bra?
Att släppa negativ energi på jobbet och spendera dagarna med att lära mig nya saker, träffa nya vänner och se nya platser. Inget är så fint som att höra nya människors syn på livet, en ny infallsvinkel.
 
Vad lyssnade du på?
Morgonpasset, musikhjälpen, Avicii - You make me och Alex Clare - too close
 
Vad skrattade du åt?
När Isabelle fick nog och ringde försäkringskärringen och talade in meddelande på telefonsvararen "Carita, du skulle ringa mig!!!! Du kan maila mig på i s a b e l l e s j o b e r g, jag upprepar, i s a b e l l e s j o b e r g. !!!" Fruktansvärt mycket pondus och lite tålamod.
 
Vad grät du till?
Farvälet till familj och Matilda när jag tog mitt pick och pack på tåget till malmö.
 
Dina planer för 2014?
- Planera bättre gällande pluggeriet. Inga fler nätter till 02.00 med redbull och trasiga vending machines.
- Jag är jättesugen på att göra mer roliga saker som inte bara innebär fest. Saknar mina och Matildas kreativa söndagar med allt vad det innebär; stickning, broderi, hälsodagar och tavelmålning. Kanske ska införa kreativa söndagen på 4550 Via Marina också?
- Läsa mer endast för kul skull.
- Ta mig tid för att träna igen, byta ut redbullen mot en löptur tror jag är mer effektivt och euforiskt.
- Ta vara på staden jag befinner mig i, inte endast lägenheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0