2014

Nytt år, nya tag. 2014 är över och trots att bloggen mest ligger på hyllan tänker jag att jag borde knyta ihop året precis som alltid.
 
Beskriv året med tre ord:
Upp och ner.
 
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Jag fotade främlingar, jag tyckte det var jättejobbigt innan, men sen insåg jag att det inte alls var så farligt som jag tänkt i flera år. Det var ju faktiskt kul!
 
Vilket datum från 2014 kommer du alltid att minnas?
Hur mycket jag än tänker på det så tänker jag bara, jag kommer inte ihåg ett enda datum. Där är ett datum, men det suger jag gärna lite på i ensamhet.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Det finns så mycket som gjort mig riktigt glad, kan knappt räkna upp det. Det som gjort mig allra mest glad är alla otroliga människor jag lärt känna och kommit nära detta året. Blir helt varm av att tänka på det.
 
Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015?
Alltså pengar är så oviktigt, men helt ärligt.. Pengar, jag sa det. För i detta landet, utan jobb, i behov av mycket teknisk utrustning, är det aldrig kul att kolla kontot.
 
Favoritprogram på tv?
Men givet, Gift vid första ögonkastet. Se alla där ute, se!
 
Bästa boken?
När man pluggar finns inget utrymme för att läsa. I somras tror jag att jag läste en bok, dessför innan var det förra jullovet. Jag minns att jag läste mycket, men vad det var är som bortblåst.
 
Bästa låten?
Milky chance - Stolen dance
 
Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Alltså jag var ju på mitt jobb i exakt 4 veckor och 2 dagar i år, så jag räknar i skolan istället. Och där säger jag typ allt, min kunskap inom studiofotografering har gått från noll till att jag faktiskt känner att jag har rätt bra koll. Stort steg för mig, litet för människan.
 
Största framgång på det privata planet?
Jag lämnade för första gången något bakom mig som jag aldrig gjort innan. I och med det trodde jag först att jag skulle sluta andas och existera, men jag åkte istället tillbaka hit på stapplande ben och det resulterade i den bästa hösten i mitt liv. Jag andas idag in långa djupa andetag bara för att känna att jag lever, för ibland är det nästan overkligt hur glad jag är nu när jag tänker tillbaka på hur ledsen jag vart innan. Dessutom ändrades planen på att flytta hem till Sverige nu, och jag är kvar. Det är bra, det är fruktansvärt bra!
 
Största misstaget?
Att ej fota om bil uppgiften i skolan, jag vet att jag ej hade tid och att jag fick prioritera bort vissa saker, men ärligt. Det gnager i mig.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare, mycket gladare. Jag har varit ledsen också, men framför allt så mycket gladare.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra och fotorelaterade saker. Och här tänker ni kamera, blixtar etc. Nej, Plexiglas, spritflaskor, skor etc är verkligheten. Props.
 
Vad fick dig att må bra?
Alla motgångar jag klarade av. Alla fina människor som skrattade med mig igenom dom.
 
Vem saknade du?
Min bästa kompis, min hund, min familj. Sverige som helhet många gånger, andra gånger verkligen inte.
 
Mest stolt över?
Hur mycket jag växt som människa, cliché jag vet, men helt uppriktigt och ärligt på samma gång.
 
Högsta önskan just nu?
Att 2015 överraskar mig med bara bra saker!
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Hmm, jag ska försöka leva mer i nuet.
(Obs, gäller ej skolarbete. Där bör jag försöka hålla tempot och vara före i tänket)
 
Vad skrattade du åt?
Förutom Rena rama Rolf, Playa del Sol och Svensson Svensson.. När Annalotta på ett matställe här sa "härliga bås" men jag och Kajsa hörde "härliga boys". Även när jag skulle fråga om julskinka fanns i det engelska språket. Jag hann inte ens tänka "Christmas pig" innan tårarna sprutade och jag inte fick fram ett ord på 5 minuter.
 
Vad grät du till?
När dom gick ur buren i Musikhjälpen. Sverige är så fantastiskt ibland, fina fina Sverige. Jag är aldrig så stolt svensk som under musikhjälpen.
 
Dina planer för 2015?
Lista ut planen efter detta, dvs Santa Monica College.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0